Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Ένας ...μηχανόβιος καφετζής !!!!!




"Μηχανόβιος, Παναθηναϊκάκιας, φιλελεύθερος, παλιά άνθρωπος της νύχτας και βαθιά θρησκευόμενος" , ο Γιώργος Σιάντζης, από το Αμύνταιο , διατηρεί ένα  από τα  εστιατόρια της Μυτιλήνης. Το "Κάστρο" έτσι λέγεται , το πρωϊ είναι καφενείο  για ψαράδες, παλιούς κατοίκους της Μυτιλήνης και για ξένους επισκέπτες, σαν και μένα, που περιπλανιώνται στους μαχαλάδες  και επιθυμούν να πιουν καφέ μιλώντας ανθρώπινα με  κάποιον. Το πώς βρέθηκα στην παραλία , στην αρχή της οδού Ερμού , δεν το κατάλαβα !! Όμως βλέποντας τον Γιώργο να ποτίζει τα λουλούδια του  και να ταϊζει τα αδέσποτα,  φορώντας το μαντήλι του "μηχανόβιου" στο κεφάλι, σκέφθηκα ότι θα ήταν ενδιαφέρον άνθρωπος και έτσι μπήκα στο μαγαζί και παρήγγειλα τον "πολλά βαρύ και όχι" !!
Με τον καφέ πιάσαμε την κουβέντα και μου είπε ότι " στην Μυτιλήνη βρέθηκε πριν 30 χρόνια " και ότι "μόλις κατάλαβε την πιάτσα άνοιξε το μαγαζί, το οποίο  έχει από το 1991".
 Καφέ το πρωϊ , εστιατόριο το μεσημέρι και το βράδυ για όσους "καταλαβαίνουν" από μεζέ και καλό φαγητό. Κάτι θα κατάλαβαν , από τις σπεσιαλιτέ του Γιώργου ,κάποιοι διερχόμενοι Τούρκοι και κάθισαν ζητώντας  τον τιμοκατάλογο.  Τους τον έφερε , και μόλις είδαν ότι είναι γραμμένος στα Τουρκικά χάρηκαν και άρχισαν να παραγγέλνουν. Ρώτησαν για τις σπεσιαλιτέ και ο Γιώργος σαν "καλός  μαγαζάτορας"  ξεκίνησε να τους απαριθμεί, τον "μπεκρί μεζέ", τα "σουτζουκάκια τυλιγμένα σε μελιτζάνα" ,τα  " κολοκυθολούλουδα"  , τα "καλαμάρια γεμιστά" κ.α  Μόλις τελείωσε με τους "μουσαφίριδες" του,  ανέλαβε η γυναίκα του και τότε ήρθε στο τραπέζι για να συνεχίσουμε την κουβέντα.
" Οι Τούρκοι είναι καλοί πελάτες, εύκολοι και γνωρίζουν τι θέλουν" είπε και συνέχισε " και οι Έλληνες πελάτες είναι πολύ καλοί, με την διαφορά ότι  με την οικονομική κρίση ο Έλληνας  δεν πολύ βγαίνει. Μας κατέστρεψαν οι πολιτικοί μας". "Εγώ, είπε , δεν είμαι κομματικοποιημένος, ζητώ να ζω ελεύθερα, να πληρώνω τους φόρους μου, να έχω δικαιώματα και υποχρεώσεις, να μην υπάρχουν ανισότητες και αυτοί που πρέπει να αμοίβονται , να αμοίβονται. Είμαι υπέρ ενός συστήματος που πρέπει να προσέχει την υγεία, την παιδεία και την ασφάλεια".
Στην συνέχεια μιλήσαμε  για την σημερινή οικονομική κρίση. Αναφέρθηκε στην ύπαρξη των φοιτητών στο νησί και είπε ότι είναι "το οξυγόνο του νησιού" αφού δίνουν ζωή με την παρουσία τους. " Κάποτε  βγάζαμε 500 ευρώ την ημέρα και δίναμε 920 ευρώ το δίμηνο στο ΤΕΒΕ. Σήμερα βγάζουμε 150 ευρώ και δίνουμε και πάλι τα ίδια χρήματα. Η δουλειά έπεσε κατά 60%. Οι φόροι είναι δυσβάσταχτοι και τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν τεράστια προβλήματα".


Για να χαλαρώσω την ατμόσφαιρα και να τον κάνω να ξεχάσει την καθημερινότητα , του είπα " είσαι ιδιόρρυθμος άνθρωπος". Μου απάντησε θετικά. " Κοίτα να δεις φίλε, δεν είμαι ούτε δεξιός, ούτε αριστερός. Ψηφίζω , επειδή πρέπει να ψηφίσω και ψηφίζω  Οικολόγους. Παρά το ότι υπήρξα Έναςάνθρωπος της νύχτας, με ότι αυτό συνεπάγεται, κρατήθηκα και δεν έχασα τις  αξίες μου. Για αυτό και δεν πλούτισα".
Τον ρώτησα για τον Παναθηναϊκό και μου είπε ότι είναι "φαν" και ότι τον συνοδεύει σε διάφορα μέρη του κόσμου. Ότι είναι ένας εξηντάχρονος  ροκάς , ότι από τα 12 μέχρι τα 20 του χρόνια έζησε στην Ολλανδία, ότι δεν πήρε ποτέ ναρκωτικά  και ότι είναι θρησκευόμενος. Για να τον πειράξω τον ρώτησα  " καθαρίζεις αμαρτίες του παρελθόντος";  Φιλόσοφος όσο και μηχανόβιος μου απάντησε " ο αναμάρτητος  πρώτος τον λίθον βαλλέτω" !!!
Χάρηκα που τα είπαμε  και μόλις ετοιμάστηκα να φύγω μου είπε " Φίλε,  το μέλλον είναι αβέβαιο. Θα σου πω κάτι που μου είχε πει ένας φίλος μου Δανός στην Ολλανδία  :  χαίρομαι που στην Ελλάδα γεννήθηκε η Δημοκρατία , όμως  ταυτόχρονα θλίβομαι γιατί στην Ελλάδα πεθαίνει η Δημοκρατία".
Τον αποχαιρέτισα  και έφυγα αφού ήπια τον καφέ που μου έκανε και προβληματίστηκα με την τελευταία του φράση , καθώς και τα άλλα  λεγόμενα του , τα οποία απέδειξαν για πολλοστή φορά ότι τα "καλύτερο Πανεπιστήμιο , είναι του πεζοδρομίου" !!!


  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου